Followers

Friday, April 1, 2011

oOo..im sick with.....

hahahah..lama xwat entry kan..
sibuk ??? xda pon..xsibuk mana pon.saja malas..
ada sikit problem...huhuhuh...well that make me fell uncomfortable to write any note.
since mine had been gone..well i need u to know wat im thinking ryte now.

mybe today i can solve my prob by ignore her for a while..
im still miss u babe.hgahahahaha

sometimes make crazy when u think a lot of thng.,.
sometimes will make u loose and be a looser..haha

oOo .....
wat i trying to said ?
i donno. la/.
kadang 2 hidup tak menentu.
kadang2 hidup slalu happy
kadang2 slalu duka
by the way we must go through with our life normally..
and be natural ..
sorry for my broken english.
but im will improve from time untill death.

emmm...y must i love her?
y must i like her?
sometimes she never accpt o never appreciate wat im has done to her..
what will i doing years from now?
enough??????????


Wednesday, March 23, 2011

glamorous????!!!

perlukah ?
mengapa?
pasaipa???


manusia lumrah sangat dengan kealpaan duniawi..
awat nak jadi cm2..
orang hot stuff..dia pon nk gak..
orang ada barang rare dia pon da gak.
padahal just have some PDI stuff ja pon.
x salah aku semua boleh ada kan?
bru ja pkai ROXY. dah menggila...wat the fuck la..
ang sedar x?
orang benci la ngn prangai blagak kaya ang tu..
aku tanya ada pkai MANGGO x?
dia kata xtau.//...
mengong gila...
cam2 ka kata hotstuff...
bila aku cakap sal HUSH PUPPIES....
kata baju anjing???
hahahahahaha

bodo la ang...nak facist??
btol ka semua tu..
perlukah ang bermegah megah dengan barang x seberapa..
aku yang miskin x seberapa ada duit ni pon mampu pkai barang2 cam2 la..
so x pyah la ang nk tunjuk ang pya kemas, nk tunjuk ang pya kaya kat orang..

bru aku tau pasai pa orang sebatch ang x rapat ngn ang..
rupa2nya ada cerita sebalik udang la..!

satu lagi apa masalah ang dok wat pandai.bajet bgos..
orang len reti gak..
jgn la dok pikiar orang bodo sama tahap cam ang.
jgn la pikir orang x tau pa...

jgn nk klasifikasi orang kata ang tu budak bru nk'up'/
bodo la semua tu..
ang sedar x apa ang men o apa ang layan sekarang pon sama la ..
ang pon poser kalah aku..babi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Monday, March 21, 2011

teman teman ku


banyak dari teman teman ku - marjinal..
banyak maksudnya 2...
aku rasa btol gak la...


tapi aku post ni bukan pasal lagu tu..
aku saja nk amik port skit pasal manusia yang selalu berada disekeliling aku.
bagi aku memahami manusia sekeliling bagos dalam perhubngan dalam kawan2.

aku banyak belajar dari depa.thnks alot.
selalunya kita kena kawal emosi kita untuk belajar menerima tingkah laku manusia.
ada sesetengah mmg x suka kawan ramai.alasan dia, macam mana dia nk layan banyak kerenah.
tapi aku suka dan x pandai nk menerima lawakan kawan2.sebab 2 la emosi x tentu hala.

kadang-kadang kawan mmg penting dalam kehidupan kita.
xkira la apa orang nk cakap.kawan makan kawan,mm
kawan tikam belakang.,mungkin ada sebab dia wat cm2..
try pikir balik apa kita dah wat..mungkin kita pon da salah kan..lagipon kita ni selalu bajet bagos.bukan kita aku la tu..
aku kadang2 suka menunjuk2 barang yang x berapa nk load sangat..bajet kaya...
cam 2 ada gak kawan ni kan...btol x?

padahal orang len dah pkai lama dah...sebelom dia ada orang len dah ada....
tapi besa la nak up..
hehehehe
aku x la bagos....cm2 pon aku da gak kan...
x bgos sgt kata kat orang,....kadang2 melawak lebih2 kawan xleh tahan,...mula la nk tumbuk.
langkah terbaik belah la dari situ lau dah sakit ati...lau x belah jadi cm2 la...
aku sebenarnya x berapa pandai sangat nk berkawan ni..
tapi perasaan nk tu ada..so kwan la ramai..

macam2 kawan...
yang penting kawan tetap kawan..btol x?

ada sesetengah yang amik marka(awek) sebagai kawan dia..
xmau nk kawan ngn orang len dah...
awat igat awek dia 2 nk tanam dia nnti bila mati...juz p teriak (nangis)
tepi kubur boleh la kan...

aku rasa la kan...persahabatan mmg penting..
aku banyak belajar dari kawan2..
tima kasih termat sangat kat kawan2 aku...
aku sayang ampa.,..!!!!!!!!!11
hahahhahhah...


tapi ada satu situasi masalah aku ni..
aku sayang dia..dia ni kawan pompuan..hahaha..
aku teringin nk wat dia jadi awek aku..
aku nk dia sayang aku,,nak dia cinta aku..
tapi aku style pandai sama nk bercinta..
aku nk wat cmna?
aku nk soh wat pa?
apa patut aku wat?
apa perlu aku wat?
aku nk tau dia rasa pa kawan ngn aku?
aku nk tau camna prasaan dia kat aku?
aku nk tau dia sayang aku ka x?
aku nk tau dia suka aku ka x?
lau aku tya dia lari ... dia x mo jawab..so apa patut aku wat..?????????????????

help plz...

Sunday, March 20, 2011

hAyatilah`1

10 Laluan Yg bakal dilalui oleh Manusia Dari Dunia sampai Akhirat LALUAN MENUJU KE KUBUR Jauhkan dari perbuatan mengumpat & mengeji


*Hindarkan perasaan irihati ( benci )

*Jangan terpengaruh dengan harta dunia

*Sucikan qadha' hajat dgn istibra ( berdehem selepas buang air kecil ) LALUAN UTK BERJUMPA IZRAIL

*Bersihkan diri dgn bertaubat

*gembirakan hati orang mukmin

*Bayar semula kadha ( Solat & puasa ) yang tertinggal.

*Kasih sepenuh hati pada Allah Ta'ala LALUAN UTK BERJUMPA MUNGKAR NANGKIR
* Mengucap dua kalimah syahadah
* suka memberi Sedekah
* Berkata Benar
* Bersihkan dan perbaiki diri LALUAN UTK MEMBERATKAN PERTIMBANGAN
* Belajar atau mengajar ilmu yang bermanfaat
* Sucikan perkataan dan pakaian
* Bersyukur dgn yang sedikit
* Suka dan redha dgn yang didatangkan oleh Allah LALUAN MEMANTAPKAN AMALAN
* Jauhkan perkataan sia-sia
*Pendekkan cita-cita dunia
* Banyakkan puji pujian kepada Allah
* Banyakkan sedekah dan khairat LALUAN MELALUI TITIAN SIRAT AL MUSTAKIM
* Kasihanilah aulia Allah Ta'ala
* Berbaktilah pada ibu bapa
* Berpegang teguh pada hukum syarak
* Bercakap perkataan yang baik sesama manusia LALUAN MENJAUHKAN DIRI DARI NERAKA
* Banyakkan membaca al-quran
* Banyakkan menangis kerana dosa dosa lalu
* tinggalkan perkara yang maksiat
* Jauhkan segala yang haram LALUAN UTK MEMASUKI SYURGA
* membuat kebajikan seberapa yang boleh
* Kasihi orang yang soleh
* kerjakan segala suruhan allah
* Merendahkan diri di antara sesama makhluk LALUAN BERJUMPA DENGAN NABI MUHAMMAD
* kasihilah nabi Allah Taala
* kasihilah Rasullullah
* tuntutilah yang difardukan oleh Allah Taala
* banyak selawat Nabi SAW LALUAN UTK BERTEMU ALLAH
*Serahkan seluruh jiwa raga kepada Allah Taala
* Hindarkan diri dari menderhaka kepada Allah Taala
* betulkan dan baikkan i'tikad kepada Allah Taala
* Bencikan segala yang diharamkan Nya."

manusia tetap manusia!!!!!

huhuhu...
aku rasa la..
melalui pengalaman hidup aku selama beberapa tahun ni.
aku dapati aku dah banyak jumpa orang.
banyak jumpa macam2 perangai manusia..

on that time, i think too much people decscribe people..
ahahahahah

so, i think i want to do it so.
hahaha so broken english,,
wahwahwah..

1. manusia yang akan wat diri nya perfect sangat la banyak
manusia ni akan pura2 dia lah terbaik dan xdak orang akan tandingi
huhuhu
bajet bgos...tapi ada yang btol2 bgos aku salute maaaa..
yang jadi masalah.yang dok rasa bgos 2 la..
aku xpaham awat depa nk wat cm2..

2. orang igat dirinya dah cukup ilmu didada.sehingga kedekut tros ilmu dia..
aku xtau pasai jadi cam2..
aku xpasti sangat.mungkin dia sibuk,mungkin dia x mau orang lebih dari dia kot.
nevermind.i dont think so.
huhuhu

3.orang yang nak semua orang ikot pala dia.
wah!banyak cantik.xsuka la...jenis ni kena rejam k gak kan..
huhuh
banyak sangat kerenah..nk buat cm diri dia ni terbaik dan paling baik didunia..
fuck la...

4 dan seterusnya..nnti aku cita len la noh,
mals nk tulis meyh.. k
c ya

Thursday, March 17, 2011

bila orang baik kenapa perlu pijak kepala dya???

ha???
pelik tapi benar?
cmna dia tu nak pijak pala orang len lak kan.
huhuhuhuhuhuh

mmg la hanya perumpamaan lama kowt aku pon xtau...
tapi itu la hakikatnya,,,
jangan sangka orang yang hanya mendiamkan diri bila kita
cakap bererti dia setuju semua perbualan dia..
manusia selalu menyimpan hasrat yang terbuku di hati.

ada rasa ketidakpuashatian.
huhuhuhuh
aku pon x la sebagos mana..
tapi kita kena la belajar menerima dan memberi sama.
jangan asyik nak mengharapkan dan hanya mengikut isi hati sendiri...

jangan amik kesempatan atas ketidak samaan...
jangan la sangka jika orang baik kita boleh permainkan.
boleh wat sesuka hati..

masalahnya cmna nk tau orang tu suka atau x???
huhuhuhu
xpa...nnti kita akan faham sendiri,mungkin..
mungkin satu hari nnti ada la apa2 akan dapat.
huhuh
hidayah ka pa ka kan..
by the way, hormatilah oraang..k

Monday, March 14, 2011

emm!! menghaylkan bagos atau tidak???

emm...
satu perbincangan sikit?
em awt remaja skrang suka berkhayal dengan mengambil dadah
untuk bergembira?
mengapa?
mungkin sebab mereka berfikiran ala2 barat.
asal ada barang pala penuh baru layan kan.
bru nk best.bru fun kan..
klu cm2 seks kena bebas gak la.
aduhai..ni mesti tok imam blakang umah aku x suka bab2 ni
ghuhuhuhuh
bagaiman??
aku rasa lau jadi camni, mesti setan bergumbira teramat sangat,.
mestilah otak dah x btol..fikiran dah celaru, senang la keja dpa nk menyesatkan orang.

tp klu dadah ni xda
macam mana perubatan nk dijalankan.
lau xda dadah mungkin nk aubati penyakit susah skit kan
so x leh la nk banteras habis habisan
tp dari mana dpa dapat sumber ni?
cmna dpa leh wat?>
aiyooo
susah sungguh...
aku pon xtau..

aku ada dapat sumber menyatakan kita hidup penuh dengan racun dalam badan
so kita kena amik langkah2 berjaga-jaga la kan
amik vitamin yang content dalam dia da drug skit
adus..cmna ni.

aku xpaham la..
penin2

kesusahan mengajar erti hidup!

aku percaya semua ini.
aku sedang alaminya.
aku dah harungi berbelas2 tahun.so aku tau sgt2 pasal semua ni

hehehehehe
mungkin miskin membuat kita sengsara.
kemiskinan juga membuat kita menghargai.
kemiskinan gak wat kita tau apa itu hidup
huhuh

aku rasa lau orang kaya mungkin x kan alami segalanya.
xkan dapat menikmati keindahan hidup dalam kesusahan.

kemiskinan wat kita sedar yang kita ni hanya la insan yang lemah
yang hanya menumpang untuk sementara di bumi tuhan in
kemiskinan membuat kita kuat untuk meredah apa jua halangan.

tp ketabahan perlu jika xdak.
hancur lebur..musnah segalanya.
bagai kan debu yang melayang2 berteburan..

Friday, March 11, 2011

belajar la sikit...pasal joint pavement kot..

In PCC pavements, joints are provided to accommodate concrete volume changes due to temperature and moisture variations. Additionally, transverse construction joints are installed as a terminus following the end of production or abutment to existing pavement. In CPCD, both transverse and longitudinal joints are used. Only longitudinal joints are used in CRCP except for expansion joints at the bridge approaches and transverse construction joints. These joints relieve stresses in concrete, thereby preventing or minimizing the potential for uncontrolled cracks. The concrete movement at the joints could be substantial, and joint sealants are provided to seal and protect the joints from the infiltration of water and incompressible foreign materials.

Joints are one of the weakest areas in PCC pavement. There is a discontinuity in concrete at saw cut joints and wheel loads are not transferred 100 % from one slab to the next, resulting in higher wheel load stress. When incompressible materials get into the joints, expansion of concrete slabs due to high ambient temperatures will squeeze the incompressible materials and high localized stresses will develop in the concrete. Localized high concrete stresses can cause spalling in the joints. Also, if a good joint seal is not maintained, water and de-icing compounds can get into the joint and cause corrosion problems in dowel bars as shown in Figure 1.

Figure 1. Rusted dowel bar

Enlarge

Figure 1. Rusted dowel bar

At the transverse joints in CPCD, dowel bars are used to improve load transfer efficiency (LTE) over simple aggregate interlock. The higher the LTE, the lower the wheel load stress, and the better the pavement performance. For dowel bars to perform as they are intended, their alignment should be parallel to the direction of concrete movement, both horizontally and vertically. If dowel bars are mis-aligned, high stress concentration and cracking will result in the concrete slab. Figure 2 illustrates a mis-aligned dowel bar.

Figure 2. Misaligned dowel bar

Enlarge

Figure 2. Misaligned dowel bar

[edit]

Pavement distresses that require joint repairs

In CPCD any cracking, breaking, or spalling of slab edges on either side of transverse joints need to be repaired. The repair can be FDR or PDR, depending on the extent of the breaking or spalling. If the distress extends through the depth of the slab or hinders the ability of dowel bars to transfer load, FDR is required.

In CRCP, failures in transverse construction joints require joint repairs. Additional longitudinal steel is used at the transverse construction joints to accommodate large concrete stresses, which requires special attention for proper concrete consolidation under the longitudinal steel. If proper consolidation is not provided at these transverse joints, delamination and distress can result as shown in Figure 3. Any repair of the transverse construction joints requires FDR.

Figure 3. Construction joint failure

Figure 3. Construction joint failure

In establishing boundaries of joint repairs in CPCD, if the patch boundary falls within 6-ft of an existing undoweled transverse joint that does not require repair, extend the patch to the transverse joint. If the boundary falls on an existing doweled transverse joint, and the other side of the joint does not require repair, extend the patch beyond the transverse joint by about 1-ft to remove the existing dowels.

Thursday, March 10, 2011

ampa suka yang mcm mana??sembang tipu ataupun sembng serius???


hehehehehehhehe...
suka la noh lau leh sembng kan..
tp macam mana sembng yang ampa semua suka???

bagi pendapat aku la kan.
kita kena pandai membezakan mana satu yang terbaik la.
kena bagi masa yang sesuai untuk cakap benda yang patut and yang x patut..


hehe..
ok camni..
lau aku.aku suka sembang merapu.hehe.
bukan sembang merapu sampai menipu orang dan wat orang x percaya
kita..so kena sesuai kan diri k.
hehe
aku suka sembang tipu dalam istilah len goreng ja orang 2.
biar hangit..haha
sebab lau sembng tipu ni leh panjang2kan cita.
pastu xda la dalam tekanan kan...
mesti gelak2 n fun kan.hehehehehehe
aku suka la weyh.
happy go lucky.

tapi jangan lak time kawan tu ngah sedey ang dok p wat lawak men lak
ngn dia.xpasai2 kena penerajang..
aku x mau bertanggungjawab,heheheh
kan2..selamat mencoba.

tapi kita perlu juga amik serius dalam percakapan
sebab bila benda penting kita haruslah amik penting gak.haha
bukan wat layan ja..
terima seadanya..
aku rasa benda ni penting la..
supaya x da orang salah paham n pandai bezakan keadaan,
so jgn la nk men2 lau lecture dok mengajar.
apa la dok merepek ni aku pon xtau,
yang tau tau la
yang xpham coba pahamkan.hehehe




pokok nyok ataupon pokok kelapa?????



ehehehehehe,...
mana satu betol??
pokok nyok o pokok kelapa..
jeheheheh..
jawapan dia:
dua2 btol la...
untuk orang selatan mungkin sebut pasal pokok ni nma dia
pokok kelapa kan..
air dia sedap.isi pon sedap gak..
tp bg orang kelapa pulak panggil
pokok nyok.
hahahahha
bleh wat gulai lau amik santan dia kan
sedap,..


tapi lau utagha campur selatan
konon2 ala2 poser cam2..
hehehehehe
nak kata kat orang la ni

contoh ayat hahahah
"abang leh x kasi air kelapa due....."
sambung lagi ayat dia 2.
"......abang mintak nyor lebih ek...:"
hahahahahahhahahahahahha
style bleh blah sama
cam pa lagi..
ampa camni ka???
jangan la malukan diri sendiri hahahahahahahaha

Tuesday, March 8, 2011

bersyukur la selagi masih ada.

bersyukur la pada yang ada..kita tengaok la sendiri gambar diatas ,
budak ni meminta simpati kepda yang memerlukannya..
mengapa perlu jadi cmni..penindasan atas dasar kemiskinan.....
budak yang tak berdosa akan menanggung segalanya..
OMG.so sad...!!

budak budak ni menanti satu penyiksaan.bayangkan kita ketika zaman kanak2 dulu.
jika begini , mungkin kita bukan kita sekarang.
zaman kanak2 mereka ditindas dan tidak sempat menikmati zaman keriangan seperti kanak2 lain diman mereka harus bergembira dan bersuka ria..

perebutan sering terjadi kepada mereka.
mereka harus bersaing untuk hidup. mereka perlu melakukan jika nak teruskan hidup.
perlukah semua ini..mengapa?????
perlukah semua ni
aduhai kesian nya...
kita patut bersyukur la kita x menerima dugaan setinggi mereka..huhuh

hanya mampu menunggu hari kematian..
hanya mampu duduk dan melihat satu sama lain.
berbeza dengan kita sekarang.if cmni mesti la duduk gosip2 n cakp sal orang kan..
sedey nya... !!!!!!!!!

Monday, March 7, 2011

manusia...manusia...manusia....

apa lah sangat kita lau nk dibandingkan orang yang lagi lebih jauh baik dari kita???
apa perlu kah kita menpersenda orang lain..atas kesalahan yang dia lakukan..
perlukah semua ni..
apa perlu ada dengan idup jika x bertamadun..
apa perlu idup jika x dak pegangan..
perlukah kita mengeja rduniawi?
juz want 2 say.?/
apa la smua ni...
nnti2 la aku wat entri len..
aku pon xpaham,m...
penindasan perlu ka?
untuk apa??????

Sunday, March 6, 2011

mengapa hati manusia hendak dikasihani. n nk layanan istimewa????

pelik tp itu la cita dia...
musykil tp itu la hakikat dia.,.
pelik + musykil = bengong hahahaha....
aku xpaham sangat sal hati perasaan ni..
adakalanya orang ni juz nk pompuan sbagai eset tepi..
juz nk wat spare part pon ada kan..
ada yang style nk tunjuk kat orang bahawa si dia masih laku di pasaran,.
ada awek la kan.hahahahaha..
tp perlukah semua ni.??
perlukah bercinta?perlukah ada kasih sayang...
ampa sayang mak ampa cukup x lagi?
sayang awek macam nk rak..tp mak men lebih kurang ja..
apadia cam2...
xbgos la...hehehehehe....aku teringin gak nk cinta..cam best, tgk orang dok usung awek sini sana
x cemuih ka chek oiii..hehehe
aku nk awek 2 mai ngorat aku baru leh cinta kot..maklum la nk ngorat malu.heheh
aku seorang pemalu+segan...
so sapa nk kat aku meyh la ngorat aku...wah.!aku dah geng telok la plak..\
style bleh blah sama./..hahah

bila manusia rasa diri dia perfect.....!!!

hai semua...heheehehehee
entri kali ni xtau mai dari mana...
pulak...!!
tp aku nk smbng skit la pasal lau manusia ni bajet bgos..bgos ka??
perlu ka semua tuu..
perluka org ni menjudge diri orang len..heheheeh
aku pon ketegori tu ka.?owh tidak!hahaha
aku bukan nk cakap kosong tp kalau dah berasa baik dan terlebih baik.jadi cmni la..
-.tak mau terima pendapat orang.
-.rasa diri dia ja betol.
-. mesti igat semua orang suka kan dia.padahal orang dah benci dan cuba untuk mengelak
-. suka mengkritik orang len.
-. suka cakap psal orang len pon tau tapi dia wat cam dia saja yang tau lebih..
-. dia igat ada orang mau ka??
aiyoooo apa ni..
aku pon penin la cmni..
tp mari la kita perbaiki diri kita masing2 dan cuba wat yang terbaik untuk diri sendiri
dan orang len hahahah

Friday, March 4, 2011

emmm...apa nk jadi la skrang ni?????

emm..aku rasa la kan mmg susah la..
aku x suka poser..
tp aku dah jadi poser
aku x suka hipokrit..
tp aku dah wat smua 2?
cmna ni??
aku tgk lani kan
byk yg facist la racist la..
apa kejadah smua ni..
perlukah semua ni???
perlukah ada smua ni...
untuk apa???????
adakah perlu jadi profit maker??
perlukah???
emmmm...kenapa ada MLM...budaya menindas ni bgos ka??
perlukah semua 2?
aku rasa jum kita semua renung2kan ..nk x???

minum air kopi di umah linda...

a
tima ksih linda sebab bagi minum petang hari ni...
hahahahaahahah

Wednesday, March 2, 2011

bonded by blood such as saka..

ni bukan cita hantu kak limah...ni bukan cita men2.
ni bukan la cerita cinta lagenda budak setan...
ni bukan la prinsip berkawan yang btol...

tajuk nmpk cam erat gila kan perhubungan tu..
tp disebaliknya..manusia atau saka ni sangat diminati oleh masyarakat sekeliling....
sebab pa...tunggu la
aku akan post lagi lau ada orang berminat ngn cita ni....jeng!jeng!jeng!

apa student akan wat lau dekat2 final!!!!

bagi aku la kan..
seorang student yang x komited sangat..
yang tak berapa nk cerdik ni..
semestinya jarangla nk study kan
jarang la sangat nk tgk buku2 ni..
aku ni smmgnya malaas lagi membebankan..huhuhu

so lau ada aku da test.quizz takpon final
benda2 ni aku akan wat...xtau la ampa camna..
1.aku akan tdo shari sebelom hari exam puas2 pas2 biar org kata tdo x igat dunia cm2.
2.selepas aku bgn aku akan kuar g mkn. lepak2 biar puas2.
biar lepak ngn kawan2 pas2 suka ria..biar gelak n kosongkan semua lam pala otak..
3.lau boleh aku p men snooker dlu ka.xpon ikot ja la dpa 2.lau aku x men snooker aku suka
g jalan2... p tgk bundle ka.p tgk wayang ka..biar abis masa aku dlu..
4.klu jam dah pukul 12 , 1 pagi cm2...bru la aku balik umah n cari buku..
study la mana yang patut....

cm2 la teknik pembelajaran cewiceksan......
kalau subjek 2 agak susah sikit..
aku wat la toyol......hehehehehhehe

selamat meniru skill aku..hehe

Tuesday, March 1, 2011

apa akui dapat kat sini...

aku sebelum ni mmg la seorang budak yang kurang pandai.
buas skit.suka men2 xsuka belajar,sangat benci dengan peraturan
sgt meluat dengan kehidupan cinta suck la..
tp bila umur meningkat tua skit aku dah dapat tau pasaipa dia jadi cmni..
pasai pa dlu mak aku selalu suruh aku g sekolah belajar
mmg zaman sekarang ni tak dak pelajaran tak boleh nk buat pa.
pelajaran penting ..
tak kira la klu seseorang tu nk jadi pencuri pon mestilah ada pelajaran
aku bukan nk mengajar orang mencuri tapi
aku nk tekan kan disini bahwa klu x dak pelajaran maka life itu selalu ditindas
kembali ke masalah pencuri yang x dak pelajaran, semestinya dia akan jadi buttler o jadi orang suruhan yang paling hina ..ha la mana taknya.klu dia ada SPM mesti dia ada kemahiran sikit
so dia leh la pikir lebih dari tu kan..
nk jadi pencuri ni mestilah jadi orang yang hebat sebab lau bodo mestilah senang kantoi
n senang ditangkap.hehehe
pelajaran mmg penting..
ok apa aku dapat dari life aku sampai umur aku 20 tahun dah ni.
aku tau apa itu erti hidup
aku rasa lau aku x hidup susah macam sekarang aku xtau apa mean bg hidup.
untuk apa aku hidup
untuk apa aku belajar..
kehidupan susah aku mmg mengajar aku semua ni
aku tau banyak dari semua ni
aku bersyukur sangat


kalau aku x hidup sosial life yang tnggi cmni
mungkin aku senang diperbodohkan oleh orang
aku bergaul dengan mcam2 orang
aku pernah masuk kedalam kawan2 yang bermaslah ketika sekolah dlu
aku pernah juga hidup dalam kesengsaraan
aku pernah alami masalah besar tp aku mmg akui aku cepat gelabah
n wat aku x tenang
aku mudah cemas.
aku mudah sengsara
byk la aku nk cita
tp menurut orang lau semua cita kat orang xnma rahsia la 2
so aku x mau nk cita lebih2
lau nk tau mai la kawan ngn aku

tp aku da seorang kawan pompuan buat aku jadi x tentu arah
wat aku gila bayang,
wat aku rasa idup aku x bermakna tanpa dia
tp aku masih ada kawan2 kan
itu irg cakap kat aku
tp aku x rasa cm2
mmg cinta dia mai n pergi cm2
tp boleh ka aku kejar lagi pmpuan ni?
boleh aku ligan dia
?
aku nk tau dia suka o x?yang 2 ja

hidup x semestinya indah

hidup x semestinya seronok saja..
hidup x semestinya best sahaja..
dugaan akan datang tanpa diminta...
if anda seseorang yang happy go lucky x semestinya
anda tidak mempunyai maslah kan
slalunya dugaan ini mai dengan banyak masalah..
kadang2 dia mai dan pergi cam2 ja
kadang2 dia nk mai tak tnggu waktu
kadang2 kita tidak bersedia nk terimanya..
kadang2 benda yang kita sangka bahagia itu mungkin ada dugaannya
kadang2 lau kita rasa bahagia ada dugaannya.
kadang2 kawan boleh menjadi pengobat kelukaan
kadang2 kawan boleh menyebabkan pengorbanan
kadang2 kawan boleh wat kita mendapat dugaan
kadang2 kita x sedar yang orang yang rapat x mampu menolong kita
kadang2 orang yang x semestinya baik dapat membantu.
kadang2 kawan ialah kawan ...

aku pon xtau..
mungkin hanya padaNya kita mampu berserah dan hanya padaNya kita
meminta pertolongan

Monday, February 28, 2011

menonton tv boleh dapat penyakit..so kurangkan..

dicuri dalam GOOGLE....
selalunya ramai yang gemar mehabiskan masa lapang dgn menonton tv.
aku bru tau ja la dia x bgos rupa2nya...
sebab dia x bagos rasanya smua pon tau kot..
membawa kelalaian kepada kita...lagipon lau slalu sgt tgk dekat cm budak ni xpasai2
kena wat sepek tebal2..hahahaha
rabun meyh...
“Dalam kajian pada 2005 membabitkan penggunaan peralatan berskrin termasuk televisyen, komputer dan telefon bimbit mendapati aktiviti masa lapang golongan muda ialah 87 peratus melayari internet, 73 peratus menonton televisyen, 42 peratus bermain permainan video.

“Keseluruhannya,
kesan negatif rentetan daripada masalah ini membawa kepada peningkatan masalah kegemukan, berat berlebihan serta diabetes yang membahayakan kesihatan jika tiada perancangan melakukan aktiviti lain bagi menggantikan masa menonton televisyen,”
dicuri dalam GOOGLE....
budak ni mmg nk buta kot noh.
oleh itu aku disini nak sarankan kepada smua yg gemar sangat tgk tv ni.
kurangkan la tgk tv tuuuuu..
banyak lagi bnda berfaedah leh wat...
apa kata ampa p jogging ka..mancing ka..
p jalan2 ka..
p la wat pa pon yg leh keluar peluh.
lagipon kan tgk tv slalu sgt jadi malas lepas tu mula la berat badan naik..
ha.!lepas ni igat jgn slalu sangat tgk tv...

Sunday, February 27, 2011

jangan tdo lama2 nnti rugi.....


DICURIK DALAM GOOGLE IMAGES

tido ni bkn tak bagos ..
dia baik untuk kesihatan.tapi lau dah lama sangat tdo x baik lak..
ok sini aku nk ceritakan psal tdo ni
mmg la kita tdo 5jam 6 jam atau slbihnya kan..
tp adakah ampa smua tau ......

jika kita tdo 6jam sehari
1/4 hari kita tdo....
jika umur kita skrang ni dalam lingkungan 20 tahun
cuba kira 1/4 x 20 tahun =kita dah ambil masa 5 tahun untuk tdo..
itu bg 6jam sehari

jika 8jam sehari yg slalu kita gunakan untuk tdo
1/3 harikita tdo kan
jika umr 20
1/3 x 20 = 6tahun 6bulan dan 7 hari cm2.

NI PON SAMA AMIK KAT GOOGLE GAK.HEHEH


alangkah bazirnya kita tdo saja kan..
ini bru tdo.
xtermasuk makan kita ,tdo kita
perjalanan harian lain
bayangkan jika kita kurangkan tdo dan melakukan perkara berfaedah...
????
apa kan jadi pada diri kita??
aku rasa la kan..msti kita leh jadi lagi baik..
ini bru kiraan tdo malam x termasuk lagi tdo siang o balik kelas..
aduhai....sedihnya

Saturday, February 26, 2011

kawan ttp kawan!!!!!!!!!!1

salam....aku post ni pon saja2 ja..
aku nk tau gak la sejauh mana kawan???
kawan tttp kawan..
if kawan 2 baik pon dia ttp kawan kan
if dia jahat skali pon dia ttp kawan kan
if dia mulut longkang pon dia ttp kawan kan
if dia cam haram/celaka pon dia ttp kawan kan
if dia suka wat best pon dia ttp kawan kan
if dia buta it pon dia ttp kawan kan
if dia ni slalu nk menunjuk pon dia ttp kawan kan
if dia ni suka kata kat org dia ttp kawan kan
if dia ni x terer mana pon dia ttp kawan kan
if dia ni suka berdengung n up cepat walaupon skit dia ttp kawan kan
if dia ni suka berjudi dia ttp kawan kan
if dia ni kaki munum dia ttp kawan kan
if dia ni kaki pompuan dia ttp kawan kan
if dia ni suka p berfoya2 dia ttp kawan kan
if dia ni suka wat terok dia ttp kawan kan
if dia ni jiwang nk mapuih dia ttp kawan kan
if dia ni batu api neraka dia ttp kawan kan
if dia ni suka study dia ttp kawan kan
x kira la apa kwn kita ,apa skali pon dia.
dia ttp kawan...
baik buruk itulah kawan kita
dan ingat lah selalunya
kawan yg disangka baik xsemestinya akan membantu kita if dalam kesusahan
dan ingatlah kawan yg disangka busuk buruk x elok itulah xsemestinya xkan tolong kita bila
kesusahan..

hargai la kawan anda...jgn la nk bg dia sakit ati ka
nk pekena ka, nk wat bahan ka.
nk jock2 untuk bahan ketawa ampa ka.
nk wat ayat cam celak* ka..
sedar la diri kita 2..
setakat mana lla kita ni kan..
lau nk dibandingkan dgn org lain..
kita smua serupa...

awat ang igat ang bajet bgos!!!!!!!!

mmg la ang rilek.cool
tp xkan nk pertikai hak orang kan.xpatut la cm2
bgos tara mana sangat ang.sempoi mana sgt..
nk perli2 pa?
apa masalah ang ngn aku????
ada aku kacau periuk nasi ang.
ada aku dok mntak tolong ang ka>
awat la.klu aku da prob ka ada aku nk mntak ang tlg?
xda kan..so jgn la nk wat cam bgos..cam set2 lam lak.
aku tau la sapa aku dan aku rasa x perlu la nk wat cm ang 2
gila2 .... ang x tara mana sangat pon...
setakat ada tutttttttttttt. dan tutttttttttttt
p mam la...
aku x kisah la idup aku nk cmna pon
aku nk tacing p mam la kat aku..
apa masalah ang nk perli2 aku...awat ang dah ckp pngalaman..len orang len la weyh
aku xda masalah pa pon ngn ang..
ada aku dok kata ang..ada aku kata n kutuk o perli2 ampa semua???
xda kan
aku juz ikot ja apa ampa ckp...aku turut ja..xpnh pon nk kta aku ni bgos...
awat aku ni xda prasaan ka....tinggi mana sgt darjat ang?
awat ang pasaipa?
knowledge dah cukup sgt ka
ala stakat ngaji skali aku kat poli xda makna la weyh.
lau ang stdy oversea ka pa ka ok gakla..
nk ckp aku ni pa pon...
igat la weyh idup cam roda tp ang jgn rasa dri ang 2 slalu kat atas.
mmg aku pelik dari org.
lantak aku la apa aku nk wat?k

Wednesday, February 23, 2011

walaupon barai tp value dia...aiyoooo....leh tahan la

ni smua stuff vespa yg menggila walaupon body barai..
x silap aku smua ni stuff geng indon pya vespa

2dia...meriahkan

walaupon barai kan...wah....suka la

nak cita kat semua blogger tentang CEWICEKSAN

ok..sblom ni aku mmg nk cita
tp rasa ari ni kot brunk mula bercerita...sblom2 ni entri aku byk yg apa yg terlintas
mungkin ada xpaham n xkisah sebab bg aku tulis blog ni mcm tulis zine cita ttg scene o apa2.
bg aku apa cara penulisan kita hanya la untuk menyampaikan sesuatu msg n antara sampai atau tidak terpulang kepada pembaca. sbb antara msg aku antara ada secara lngsong /jelas dan ada x jelas.ada kias2nya..

ok.ni aku juz nk story skit2 pasai aku..
cewiceksan.blogspot.com
nama cewiceksan ni mai dari satu cerita dimana berlaku secara x langsong
cerita btol dan mngkin satu tragedi..
seperti smua tau cewi bermaksud apa ya..tp cam cewi la..gedik cam2 kot...
yang ceksan di blakang ni hasil nma sorang darai/pondan atau bapok nma dia x silap mat usin pa xtau.lebih kuang la.pas2 nma pompuan dia sally kot..

gambar curik kat google sebab xda la gambar dia

dlm diam x diam terlekat nma ceksan kat dia...dia slalu mai dok lepak kot belah2 ni, n slalau di kacau masyarakat.hahahahah
tp disebab kan prangai dia yg gedik lekat la cewiceksan..
dan perkataan ni slalu digunakan dulu apabila seseorang buat prangai pelik o gedik..
contoh ayat:"ang ni cewiceksan la,gedik sana ,gedik sini,...."
lebih kuang cam2 la...
last2 aku tertarik ngn nma cewiceksan 2......hahahaha...


kepada blogger lain...saya ni seorang pemalu.
takot.xpandai.xreti berdikari n suka sgt boros..
hahaha
i2 la sikit sebanyak saya..
nk tau lagi dak????????

mntak maaf la ya ..cita ni x terlibat yg idup mau pon dah nk mati....






kawan2 saya suka benda pelik2..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...