Followers

Friday, April 1, 2011

oOo..im sick with.....

hahahah..lama xwat entry kan..
sibuk ??? xda pon..xsibuk mana pon.saja malas..
ada sikit problem...huhuhuh...well that make me fell uncomfortable to write any note.
since mine had been gone..well i need u to know wat im thinking ryte now.

mybe today i can solve my prob by ignore her for a while..
im still miss u babe.hgahahahaha

sometimes make crazy when u think a lot of thng.,.
sometimes will make u loose and be a looser..haha

oOo .....
wat i trying to said ?
i donno. la/.
kadang 2 hidup tak menentu.
kadang2 hidup slalu happy
kadang2 slalu duka
by the way we must go through with our life normally..
and be natural ..
sorry for my broken english.
but im will improve from time untill death.

emmm...y must i love her?
y must i like her?
sometimes she never accpt o never appreciate wat im has done to her..
what will i doing years from now?
enough??????????


Wednesday, March 23, 2011

glamorous????!!!

perlukah ?
mengapa?
pasaipa???


manusia lumrah sangat dengan kealpaan duniawi..
awat nak jadi cm2..
orang hot stuff..dia pon nk gak..
orang ada barang rare dia pon da gak.
padahal just have some PDI stuff ja pon.
x salah aku semua boleh ada kan?
bru ja pkai ROXY. dah menggila...wat the fuck la..
ang sedar x?
orang benci la ngn prangai blagak kaya ang tu..
aku tanya ada pkai MANGGO x?
dia kata xtau.//...
mengong gila...
cam2 ka kata hotstuff...
bila aku cakap sal HUSH PUPPIES....
kata baju anjing???
hahahahahaha

bodo la ang...nak facist??
btol ka semua tu..
perlukah ang bermegah megah dengan barang x seberapa..
aku yang miskin x seberapa ada duit ni pon mampu pkai barang2 cam2 la..
so x pyah la ang nk tunjuk ang pya kemas, nk tunjuk ang pya kaya kat orang..

bru aku tau pasai pa orang sebatch ang x rapat ngn ang..
rupa2nya ada cerita sebalik udang la..!

satu lagi apa masalah ang dok wat pandai.bajet bgos..
orang len reti gak..
jgn la dok pikiar orang bodo sama tahap cam ang.
jgn la pikir orang x tau pa...

jgn nk klasifikasi orang kata ang tu budak bru nk'up'/
bodo la semua tu..
ang sedar x apa ang men o apa ang layan sekarang pon sama la ..
ang pon poser kalah aku..babi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Monday, March 21, 2011

teman teman ku


banyak dari teman teman ku - marjinal..
banyak maksudnya 2...
aku rasa btol gak la...


tapi aku post ni bukan pasal lagu tu..
aku saja nk amik port skit pasal manusia yang selalu berada disekeliling aku.
bagi aku memahami manusia sekeliling bagos dalam perhubngan dalam kawan2.

aku banyak belajar dari depa.thnks alot.
selalunya kita kena kawal emosi kita untuk belajar menerima tingkah laku manusia.
ada sesetengah mmg x suka kawan ramai.alasan dia, macam mana dia nk layan banyak kerenah.
tapi aku suka dan x pandai nk menerima lawakan kawan2.sebab 2 la emosi x tentu hala.

kadang-kadang kawan mmg penting dalam kehidupan kita.
xkira la apa orang nk cakap.kawan makan kawan,mm
kawan tikam belakang.,mungkin ada sebab dia wat cm2..
try pikir balik apa kita dah wat..mungkin kita pon da salah kan..lagipon kita ni selalu bajet bagos.bukan kita aku la tu..
aku kadang2 suka menunjuk2 barang yang x berapa nk load sangat..bajet kaya...
cam 2 ada gak kawan ni kan...btol x?

padahal orang len dah pkai lama dah...sebelom dia ada orang len dah ada....
tapi besa la nak up..
hehehehe
aku x la bagos....cm2 pon aku da gak kan...
x bgos sgt kata kat orang,....kadang2 melawak lebih2 kawan xleh tahan,...mula la nk tumbuk.
langkah terbaik belah la dari situ lau dah sakit ati...lau x belah jadi cm2 la...
aku sebenarnya x berapa pandai sangat nk berkawan ni..
tapi perasaan nk tu ada..so kwan la ramai..

macam2 kawan...
yang penting kawan tetap kawan..btol x?

ada sesetengah yang amik marka(awek) sebagai kawan dia..
xmau nk kawan ngn orang len dah...
awat igat awek dia 2 nk tanam dia nnti bila mati...juz p teriak (nangis)
tepi kubur boleh la kan...

aku rasa la kan...persahabatan mmg penting..
aku banyak belajar dari kawan2..
tima kasih termat sangat kat kawan2 aku...
aku sayang ampa.,..!!!!!!!!!11
hahahhahhah...


tapi ada satu situasi masalah aku ni..
aku sayang dia..dia ni kawan pompuan..hahaha..
aku teringin nk wat dia jadi awek aku..
aku nk dia sayang aku,,nak dia cinta aku..
tapi aku style pandai sama nk bercinta..
aku nk wat cmna?
aku nk soh wat pa?
apa patut aku wat?
apa perlu aku wat?
aku nk tau dia rasa pa kawan ngn aku?
aku nk tau camna prasaan dia kat aku?
aku nk tau dia sayang aku ka x?
aku nk tau dia suka aku ka x?
lau aku tya dia lari ... dia x mo jawab..so apa patut aku wat..?????????????????

help plz...

Sunday, March 20, 2011

hAyatilah`1

10 Laluan Yg bakal dilalui oleh Manusia Dari Dunia sampai Akhirat LALUAN MENUJU KE KUBUR Jauhkan dari perbuatan mengumpat & mengeji


*Hindarkan perasaan irihati ( benci )

*Jangan terpengaruh dengan harta dunia

*Sucikan qadha' hajat dgn istibra ( berdehem selepas buang air kecil ) LALUAN UTK BERJUMPA IZRAIL

*Bersihkan diri dgn bertaubat

*gembirakan hati orang mukmin

*Bayar semula kadha ( Solat & puasa ) yang tertinggal.

*Kasih sepenuh hati pada Allah Ta'ala LALUAN UTK BERJUMPA MUNGKAR NANGKIR
* Mengucap dua kalimah syahadah
* suka memberi Sedekah
* Berkata Benar
* Bersihkan dan perbaiki diri LALUAN UTK MEMBERATKAN PERTIMBANGAN
* Belajar atau mengajar ilmu yang bermanfaat
* Sucikan perkataan dan pakaian
* Bersyukur dgn yang sedikit
* Suka dan redha dgn yang didatangkan oleh Allah LALUAN MEMANTAPKAN AMALAN
* Jauhkan perkataan sia-sia
*Pendekkan cita-cita dunia
* Banyakkan puji pujian kepada Allah
* Banyakkan sedekah dan khairat LALUAN MELALUI TITIAN SIRAT AL MUSTAKIM
* Kasihanilah aulia Allah Ta'ala
* Berbaktilah pada ibu bapa
* Berpegang teguh pada hukum syarak
* Bercakap perkataan yang baik sesama manusia LALUAN MENJAUHKAN DIRI DARI NERAKA
* Banyakkan membaca al-quran
* Banyakkan menangis kerana dosa dosa lalu
* tinggalkan perkara yang maksiat
* Jauhkan segala yang haram LALUAN UTK MEMASUKI SYURGA
* membuat kebajikan seberapa yang boleh
* Kasihi orang yang soleh
* kerjakan segala suruhan allah
* Merendahkan diri di antara sesama makhluk LALUAN BERJUMPA DENGAN NABI MUHAMMAD
* kasihilah nabi Allah Taala
* kasihilah Rasullullah
* tuntutilah yang difardukan oleh Allah Taala
* banyak selawat Nabi SAW LALUAN UTK BERTEMU ALLAH
*Serahkan seluruh jiwa raga kepada Allah Taala
* Hindarkan diri dari menderhaka kepada Allah Taala
* betulkan dan baikkan i'tikad kepada Allah Taala
* Bencikan segala yang diharamkan Nya."

manusia tetap manusia!!!!!

huhuhu...
aku rasa la..
melalui pengalaman hidup aku selama beberapa tahun ni.
aku dapati aku dah banyak jumpa orang.
banyak jumpa macam2 perangai manusia..

on that time, i think too much people decscribe people..
ahahahahah

so, i think i want to do it so.
hahaha so broken english,,
wahwahwah..

1. manusia yang akan wat diri nya perfect sangat la banyak
manusia ni akan pura2 dia lah terbaik dan xdak orang akan tandingi
huhuhu
bajet bgos...tapi ada yang btol2 bgos aku salute maaaa..
yang jadi masalah.yang dok rasa bgos 2 la..
aku xpaham awat depa nk wat cm2..

2. orang igat dirinya dah cukup ilmu didada.sehingga kedekut tros ilmu dia..
aku xtau pasai jadi cam2..
aku xpasti sangat.mungkin dia sibuk,mungkin dia x mau orang lebih dari dia kot.
nevermind.i dont think so.
huhuhu

3.orang yang nak semua orang ikot pala dia.
wah!banyak cantik.xsuka la...jenis ni kena rejam k gak kan..
huhuh
banyak sangat kerenah..nk buat cm diri dia ni terbaik dan paling baik didunia..
fuck la...

4 dan seterusnya..nnti aku cita len la noh,
mals nk tulis meyh.. k
c ya
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...