Followers

Powered By Blogger

Monday, February 21, 2011

bagi pendapat aku la kan...apa aku rasa!

menurut pengalaman n menurut apa yg aku dah lalui..
manusia ni macam2 ada.
aku pon x la baik mana kanuntuk menilai orang.
aku bkn manusia sempurna tp ini la hasil yang aku dapat.hehe

1.ada orang yang nk bergaya walaupon terpaksa melepaskan bnda yang lagi penting untuk life dia, mybe kan.dia sanggup k key ell sbb nk gLAmarous.nk hambat populariti.agar orang kg nnti tgk .wau!hotstuff.hot gla.jgn la bajet.kata orang biar papa asal bergaya..jgn la cm2.

2.orang yg suka memaksa,orang yang kejan masa orang.kejan pada kerja orang.sampai apa kerja wat orang dia nk kacau.pattern ni jenis suka kacau orang n paksa wat keja dia..apa igat dia 2 sapa.
hakikatnya leh wat orang xsuka n menjauh kan diri.

3.orang yang idup ngn life dia sorang ja.pattern ni mmg x kcu org, apa masalah pon sorang2 ja
jgn la.nnti gla lak.hehehe..mmg bgos x menyusahkan orang tp sampai memudaratkan diri apa cerita plak.kesian kan.

4.orang yang terlalu percaya cinta sebab orang ni akan frust gla if pompuan 2 maen2 o tinggal kan dia.lagipon org ni mungkin terpengaruh movie o cerekarama tv kot.hehehe

5.aku igat la kan.orang idup puak2 ni x brapa nk bgos la.sbb bkn membawa ke muafakatan tp membawa pecah belah...xsuka la cmni

6.orang yang apa orang cakap 2 profite maker.btol x?
meniaga x salah tp yg menipu orang yang x brapa nk cerdik ni jadi maslh.suruh masok skim ni skim nu.n bg janji kemewahan yang singkat la tp last2 apa yang ada.muka dia pon x nmpk.emm

7.orang yang slalu megah ngn harta kemewahan.padahal bkn harta sndiri pon i2 smua mak pak dia yang pya...
benci!!!!!!!

8.orang yang mengambil idea orang n mengaku dia pya idea...ish2 x patut..

9.budaya menindas x baik kan.so jgn.tnggalkan.

10.orang yang baik didepan n tikam belakang.jenis ni suka pecah belah orang ..jadi batu api neraka la 2.
emmm aku rasa la kan..aku dah byk kali terkena.tp nk leh wat pa.baik buruk kawan n juz diamkan
diri n jauhkan ja la..

11.orang yg sgt mencintai n sanggup wat pa saja demi cinta.padahal cinta x kekal.
cinta pada orang akan pergi,cinta hanya satu iaitu cintai la Allah.sesungghnya if kita cinta padaNya x rugi malah untng n dekat la diri kita dng Nya.

12.sayang pada seseorang yang x menyayangi kita umpama?????
emm,telah berusaha terbaik untuk dia, untuk dapatkan dia.tp x tau lak pasaipa x mau.mngkin
x nsom x da pelajaran tnggi.tp tlg la xplen dgn sopan jgn lak g dok maki2 dia lak kan.
hhhhm,

aku rasa la byk lagi lau nk tulis smua aku pon hang la,maklum la..nnti smua 2 dapat kat aku lak
sbb mak aku ada ckp dlu jgn iri hati jgn sakit ati kat org jgn la ada hasad dengki n apa2 ja la yang x elok..nnti smua dapat kat kita balik.k la noh...
mari la kita muhasabah diri n jadi yang lebih baik dari sblom

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...